دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 20 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۵:۲۳:۲۴

با امضای موافقتنامه توسعه فاز ١١ در قالب قراردادهای جدید
پرونده طرح‎های توسعه‎ای پارس جنوبی بسته می‎شود

باشگاه خبری فراساحل: موافقتنامه (HOA) توسعه فاز ١١ میدان گازی پارس جنوبی در قالب قراردادهای جدید نفتی، سه‎شنبه، ١٨ آبان‎ماه با حضور وزیر نفت امضا می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، این موافقتنامه در چارچوب مصوبات هیئت دولت و در مسیر اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی، میان شرکت ملی نفت ایران به عنوان کارفرما و کنسرسیومی ‌متشکل از شرکت‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (CNPC) و پتروپارس به عنوان پیمانکار امضا می‌شود. با امضای این موافقتنامه و تعیین تکلیف توسعه فاز ١١ پارس جنوبی، پرونده طرح‌های توسعه ای این میدان گازی بسته می‌شود.

جذب سرمایه خارجی و ازدیاد برداشت با احداث سکوی افزایش فشار گاز، مهم ترین اهداف مدنظر در توسعه فاز ١١ میدان پارس جنوبی است؛ همچنین انتقال فناوری و ارتقا توان ساخت داخل از موارد مورد تاکید در توسعه این فاز به شمار می‌رود به‎طوری‎که سکوهای فراساحلی و خطوط انتقال کف دریا از سوی شرکت‌های فراساحلی ایرانی احداث می‌شود. برای نخستین بار در سطح میدان گازی پارس جنوبی، در طرح توسعه فاز ١١ این میدان، ساخت سکوی عظیم افزایش فشار گاز با هدف حفظ تولید گاز و میعانات گازی برای یک دوره ٢٠ ساله پیش بینی شده است. بر پایه این گزارش، نخستین موافقتنامه توسعه ای شرکت ملی نفت ایران در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی، ١٣ مهرماه امسال با هدف توسعه میدان‎های یاران، مارون و کوپال با شرکت نفت و گاز پرشیا امضا شد و ١٨ آبان ماه دومین موافقتنامه در قالب این الگوی قراردادی امضا می‌شود.



  کد خبر : 2719
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :